Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 17 augusti 2010

Size Zero och retuschering


Storbritanniens jämställdhetsminister Lynne Featherstone har börjat ta itu med Size Zero och retuschering efter alla fall av anorektiker som svultit ihjäl. Hon ska diskutera dessa snedvridna ideal med tidnings- och annonsmakare. Modeindustrin borde självklart vara med på ett stort hörn. Jag är stor med mina 48 kg, fast jag anses smal, men skulle säkert tvingas gå ner minst fem kg. Kolla in kändisar utan make-up, visa bilderna åt era tonårsbarn, så här ser du ut utan smink och retuschering. Många stora skönhetsföretags annonser är idag kraftigt retuscherade. En 50-åring utan rynkor existerar inte! Tro mig, jag är ett levande exempel utan retuschering. Bojkotta dessa företag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar