Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 9 augusti 2010

Förlossning - faror jag aldrig hört talas om

En blogg om förlossningar som kan vara värd att läsa om du väntar barn. Och igen är läkarkåren (självklart inte alla, det finns bra både präster och läkare m m) och Socialstyrelsen i hetluften liksom Socialministern Göran Hägglund - http://blogg.aftonbladet.se/15613/perma/1146495/

Som ni märkt/kommer att märka slår jag glatt åt alla håll. Är det fel så är det och då reagerar jag. Och en amerikansk sida - http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2005/11/03/dont-push-your-baby-out.aspx och en till: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2002/03/23/clamp2.aspx

Länkarna är tagna från SIEMs webbkurs i ekologisk medicin jag läser för tillfället - http://www.klokast.se/siem/Ballong.html

som förstås har en egen sida om Graviditet, förlossning och spädbarnsvård:

Med det jag skumläst nu, skulle min nyfödda få behålla navelsträngen till han/hon blev konfirmerad :) Och om vi bara kan rädda ett barn från att bli skadad, så är det värt ALLT.

Och det finns mer där ute, sök och läsa, ta sedan Ditt eget beslut! Jag har gett dig underlag för att själv kunna gå vidare i ett igen kontroversiellt ämne. Men det är du som är mamman/pappan och det är ditt/ert barn.

Och antingen blir man nu väldigt rädd för allt inför förlossningen, eller så läser man på och väljer vad jag tror är bra för min bebis och mig själv.

Och nej, jag svarar inte för innehållet eller länkarna på andras sidor. Jag tror på att läsa, läsa mycket och bilda sig en egen uppfattning samt stå vid den tills man ändrar sig. Tro inte för mycket på myndigheter och den ofantliga vårdapparaten, tyvärr vill de inte alltid ditt bästa. Bestäm själv och ta konsekvenserna! Jag har de senaste åren läst för mycket om fusk, vinklade forskningsstudier, lobbyinggrupper som öser pengar för de fyra stora – tobak, läkemedel, livsmedel och olja. Finns säkert fler, men är de jag kom på just nu. Kött, spannmål, socker – snacka om industri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar