Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 6 augusti 2010

Livsmedelsverket dissar konsumenter


Livsmedelsverket förbjöd livsmedelstillverkaren Findus att använda sig av märkningen ”utan onödiga tillsatser”, ”utan konserveringsmedel”, ”utan transfetter”. Findus överklagade, men förvaltningsrätten gick på Livsmedelsverkets linje då det anses vara ovidkommande för konsumenten. 

VA!!! För mig är det mycket vidkommande att jag vet vad saker och ting innehåller, rubbet. Jag har lärt mig mina läxor under åren och läser så ofta jag kan HELA innehållsförteckningen och lämnar tillbaka en produkt med avsmak om texten inte faller mig på läppen. Skärping34 Livsmedelsverket och börja jobba för oss, konsumenter, skattebetalare som betalar era löner. Positiv upplysning kan inte vara av ondo!

Kan man inte skriva - och inget annat i slutet av ingrediensförteckningen, så gör de på vissa bra utländska förpackningar  tills DE säkert förbjuder det också. Alla företag ska nämligen vara lika lagom dåliga, ingen får sticka ut genom att vara bra, erbjuda det konsumenterna vill ha m m. OK, åtminstone fem konsumenter i Stockholms län som hellre satsar på mat än mediciner.

Heja Findus! Kör hårt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar