Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 3 september 2010

Vaxholms marknad


Vi besökte Vaxholm i juli då sambon skulle lära sig mer om Stockholms omnejd. Jag har några favoriter som jag alltid besöker när jag är där, Lena Linderholms butik - http://www.linderholm.se/, lunch på Melanders Fisk vid hamnen, kanske en öl på hotellet samt en promenad i Batteriparken. Såg att de skulle ha sin årliga marknad den 17 augusti och då jag blev urförtjust i ett tyg hos Lena (typ gula citroner), men inte visste vad vi skulle ha det till, så beslöt vi oss för att återkomma då. På båten hem diskuterade vi, gardiner, nej, vi vill ha in så mycket ljus det går, rullgardiner mot den värsta sommarsolen, aldrig annars, borddukar – har ärvda, fina som aldrig används. Men, vår sänggavel behöver kläs om och IKEA har slutat sälja både gavelskydd och sängkappor.

17 augusti kom, vi gjorde allt vi skulle, tyg, lunch, promenad samt marknaden där jag ett riktigt bra stånd – Pirkkos designhttp://www.pirkkosdesign.se – frukter, bär, grönsaker i trolldeg i klara färger. Hade innan hennes citroner, plommon och vindruvsklase, nu blev det två apelsiner och en klase kumquats – på varsin fönstervägg i köket piggar de upp inför hösten och jag blir glad av att titta på dem. Fötter – Örter – Rötterhttp://www.fotterorterrotter.se/ - fanns också där och jag köpte en lavendelolja – kan aldrig ha för många, ett set för fötterna och ett set för tjejkompisen som fyllt år gjorda på naturliga råvaror. Hittade också honungsgodis, men tyvärr står det inte tillverkare på påsen. Synd, för de var riktigt goda. Samt en sjal och en kul mössa då min gamla håller på att ta slut efter bara 15 år. Mycket nöjd med dagen åkte vi hem och precis när vi kom ombord så började det ösregna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar