Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 24 oktober 2010

Grinda Wärdshus - ris och ros



Eldfest förra helgen på Grinda inkl övernattning skulle bli den stora överraskningen och upplevelsen för sambon som fyllde år. Helgen blev bra, med några rejäla missar. En var innan helgen, med alla kidnappade uppgifter så skickar jag inte mina kreditkortsuppgifter per mail, det är heller inte enklare för mig att ringa och ge dem (vilket de upplyste mig om – enklare för vem – mig som kund eller dem?), så jag satte in dem på deras bg, som de inte hittade (hur många kan de möjligen ha?). Fick till slut skicka en kopia av betalningen. Strul som inte bådade väl. Väl framme missade vi totalt fackeltåget då jag vid incheckningen var supertrött (stor konferens samma morgon, övernattade gäster, upp tidigt) och inte läste på lappen vid receptionen anvisningarna. När vi väl kom ner till receptionen från en sovstund, visade det sig att fackeltåget gick från Vandrarhemmet på andra sidan ön och att facklorna var slut när vi väl kom fram svettiga och andfådda – det var många som kom emot oss med två, strul 2 och superbesvikelse för mig som verkligen sett fram emot mitt livs första fackeltåg. Mer information hade varit kul att få – vi var inte de enda som missade och fick dessutom fel anvisningar från personalen. 3-rättersmiddagen var god, men mer information hade varit kul – var lammköttet från Grinda Gård, skriv det. Alla restauranger av rang skriver idag precis varifrån allt är då folk är intresserade. Elddrinken efter middagen var god, het (chili) och värmde inför promenaden upp till vår stuga och efter eldshowen utomhus som var häftig. Natten tyst och kall – utanför, innanför bra. Frukosten var strul 3 – lös- eller hårdkokta ägg?, ingen förklaring. Margarin eller smör – frågade, smör, tack. Bara smaksatta löstéer typ Söders blandning som jag inte gillar, fram kom efter förfrågan påstéer som var klart godare. Alla byttor med yoghurt, fil, smaksatta eller inte, ingen förklaring. Mjölk i glaskanna, vilken sort? Med dagens allergier, intresse, dieter och intoleranser är det både viktigt och kul att få veta vad som är vad. Så lite jobb, så mycket högre klass och färre undringar. Grinda, skärpning efterfrågas. Vid den snopna promenaden tillbaka till Wärdshuset efter det missade tåget (joo, vi såg det, men deltog inte) så höll jag på att anmäla er till ARN. Ni säljer upplevelser och bör se till att vi stressade Stockholmare får valuta för pengarna, annars blir vi griniga och bloggar, Facebookar och pratar med kompisar. Tydligen hade Nåttarö (som fanns som ett alternativ) förra året haft en fantastisk organisation men värdelös middag). Joo, paret vid grannbordet kunde upplysa om en hel del, inkl att de inte gillade desserten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar