Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 3 oktober 2010

City Gross får en brädsida från lantbruksindustrin



Medan jag hejar på dem! Jag VILL INTE ha GMO i min mat, inte i min Bregott, inte i mitt kötts mat, inte någonstans och jag vill kunna välja och få upplysningen om var f-nskapet finns.

Från deras hemsida - http://www.citygross.se/:
"Vi måste alla äta. Flera gånger om dagen till och med. Det betyder att vi också måste handla, förvara och tillaga maten vi ska äta. Ganska logiskt egentligen, men när vi lägger det så kallade livspusslet märker allt fler att det inte är så himla enkelt att få ihop det. Vi tvingas till genvägar. Det märks tydligt om man kikar på topplistan över våra vanligaste middagsrätter.

1. Falukorv med makaroner
2. Spagetti med köttfärssås
3. Pizza
4. Spagetti med ketchup

Alla har så klart rätt att välja vilken middagsmat de vill, men vi ska göra allt vad vi kan för att få fler svenskar att prova något nytt och därmed skaka om lite i topplistan! Vi vill visa att ”kvalitetsmat” inte är det samma som finmat och något som vanliga människor inte har råd med."

Just så här illa står det till i dagens Sverige, vecka ut och vecka in. Det är det som barnen vill ha, är vana vid, de äter inte något annat.... inte i alla familjer. Det finns barn med utvecklade smaklökar, men det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar