Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 24 oktober 2010

Cajsa Warg, S:t Eriksplan



Ibland har man tur. Precis när jag börjar ett nytt jobb i Solna och ofta tar hemvägen förbi S:t Eriksplan öppnar Cajsa Warg en affär där. ICA Kungsholmstorg börjar nog märka att vi sällan handlar där. Årstiderna kommer med sin låda grönsaker och frukt varje fredag morgon. Sambon handlar ofta i Hötorgshallen och jag på Cajsa. Väddös ohomogeniserade yoghurt har jag fattat särskilt tycke för. Självklart är deras plastbytta märkt med en 5:a, bästa sorten som inte bör släppa ifrån sig så mycket flataler. Olof Viktors glass och marmelader, Chokladfabrikens handgjorda chokladpraliner, tryffelbiffar m m. En affär att gå långt in i. Men, jag skulle önska att de vågade slänga ut allt icke-nyttigt – margariner m m och bara ha det som anses bra och hälsosamt. Att folk skulle kunna lita på att när jag går in i den här affären finns det bara saker som är bra för mig. Samt ett medlemskort, det skulle löna sig för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar