Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 21 juli 2010

Grillad kycklling - monosodiumglutamat eller inte??

Grillad kyckling på ICA, VI m fl butiker. Vid kontakt med Kronfågel för ett par år sedan ang MSG E625 m fl smakförstärkare som tillsatts i kryddblandningen förklarade de att den inte längre ingick. Pratade med min ICA Kungsholmstorg att de skulle ändra etiketterna då jag vägrar köpa grillad kyckling med MSG, synd om försäljningen om de nu tagit bort det. Det kan ju finnas dårar som jag som också kollar etiketterna.

Idag har själva etiketterna äntligen, efter mycket tjat (hur svårt kan det vara????) ändrats, men den stora skylten ovanför varmhållningen, där står det nu ca två år senare, fortfarande fel. VI Enebybergs torg, samma sak. Ifrågasatte om de verkligen använde MSG och vid koll så gjorde de inte det, men etiketterna var fel. Killen som tog emot min fråga var åtminstone trevlig och förstod min synpunkt. I de flesta fall får jag en 25-åring framför mig med en absolut tom blick. Att jag skulle få prata med en ansvarig kan inte deras hjärna lista ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar