Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 27 november 2011

Spendrups öl och läsk - Nygårda läsk smakar läskigt

Sambon får huvudvärk av Spendrups öl, en öl, OBS! inte åtta. Något av deras tillsatser gör att hans kropp reagerar så vi köper inte deras ölsorter vilket är svårt ibland då det sällan enkelt går att se vem som gjort vilken öl. I går i Brahehus på en resa hem skulle jag och arbetskollegerna fika. Jag som inte dricker kaffe skulle dricka en läsk för en gångs skull. Nygårda - sedan 1954 - Spendrups svenska smaker var det enda som erbjöds förutom Loka kranvatten på flaska. Något så fejkat apelsinläsk har jag sällan smakat och lämnade också ett fullt glas men tog med mig flaskan. hem.
Ingredienser: Kolsyrat vatten, socker, surhetsreglerande medel (citronsyra), stabiliseringsmedel (gummi arabicum och glycerolestrar av trähartser), konserveringsmedel (kaliumsorbat), antioxidationsmedel (askorbinsyra), naturliga aromer, färgämnen (betakaroten och karmin).

Inte undra på att läsken smakade läskigt. Aldrig mer Nygårda för mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar