Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 28 november 2011

Fisk tidigt i kosten skyddar mot astma

Ge barnen fisk tidigt, ta bort benen och mosa den, lär dem hur man fiskar, dödar (direkt), rensar och grillar över öppen eld på stranden, steker, kokar den. Ät fisk flera gånger i veckan, kravfisk förstås, inte sådan som står på listorna över att väldigt snart inte finnas längre. Blanda fisk med puré som smakar en hel del, men ge inte upp, i vårt hus äter vi fisk. Jag växte upp med fisk tre ggr i veckan, färsk från torget, fångad samma morgon eller egenfiskad sommartid. All mat skulle smakas på, på nytt och på nytt. Jag gillade inte allt, men fick äta ändå. Inte dog jag av det. Ingen kadaverdisciplin, men hade jag valt själv hade jag endast gillat två rätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar