Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 13 november 2011

God glass o juice i Stockholm

Jag är ingen stor glassätare, men när jag väl äter en så ska den vara god och innehåll grädde, bär m m och inte emulgerings- och stabiliseringsmedel, aromer och färgämnen m m utfyllnad. En ny (för mig) liten fin italiensk glasskiosk finns i Gallerian (mot Hamngatan)  Mr Ardizzone Icecream Factory. Man kan säga mycket om Italien i dessa dagar, men riktig glass, det kan de göra. Långifrån GB, den ourhärdliga glassbilen (ljud och smak) m fl. Smaka och njut. Annars finns det fina glasser vid Fridhemsplan, på Götgatan (StikkiNikki), vid Nytorget m fl.

Juiceverket på Norrtullsgatan 21, precis innan min favorithälsokostaffär Lifeland gör juicer, shots, smoothies m m innehållande "allt" nyttigt och gott. Bra resultat, testat två ggr då jag haft vägarna förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar